Кріплення вантажів для автотранспорту: на що звернути увагу
Кріплення вантажу - один із найважливіших аспектів при транспортуванні товарів та матеріалів. Такі директиви, як VDI 2700 допомагають забезпечити оптимальне кріплення вантажу. Ми розповімо, які правові засади регулюють процес зарядки. Ми також звертаємося до спеціальних функцій для вантажівок, фургонів та легкових автомобілів.
Рекомендації щодо безпеки вантажу
Правила дорожнього руху (StVO) становлять правову основу кріплення вантажів на транспортних засобах. Конкретніше адреса § 22 із кріпленням вантажу. Тому товари, що перевозяться, повинні бути захищені таким чином, щоб вони залишалися на своєму місці навіть у разі екстреного гальмування та раптових маневрів ухилення. Стандарти DIN, такі як EN 12195-2, регулюють конструкцію натяжних ременів або інших допоміжних засобів.
Крім того, існує директива 2700 Асоціації німецьких інженерів (VDI). VDI 2700 виступає в якості основи для закріплення вантажу дорожніх транспортних засобів, і також часто використовується як керівництво для судових рішень у правових спорах. Він описує сили, що діють на товари, що транспортуються, і способи їх найкращого закріплення . Керівництво ГТЕ з упаковки надає цінну інформацію про упаковку товарів у контейнери, включаючи поради щодо захисту небезпечних вантажів.
У разі порушення є ризик аварії та штрафів
Будь-хто, хто нехтує кріпленням вантажу, ризикує не лише підвищеним ризиком нещасних випадків, а й штрафом. У будь-якому разі відповідальність несуть водії, вантажовідправники та власники транспортних засобів — усі сторони можуть розраховувати на суми у тризначному діапазоні та бали у Фленсбурзі, якщо правил не дотримуються. У разі аварії можливо навіть, що страховий захист не спрацює, не кажучи вже про травми та потенційні судові позови, що мають тривалий негативний вплив на імідж компанії. Тому кріплення вантажу завжди має мати пріоритет під час транспортування.
Особливості вантажівок, фургонів та легкових автомобілів
При кріпленні вантажів важливо враховувати тип транспортного засобу, на якому кріпляться вантажі, що перевозяться. Залежно від виду транспорту необхідно враховувати особливості:
- Вантажівка: товари або матеріали повинні укладатися врівень і по можливості безперешкодно. Для створення вільного місця можна використовувати клини, стрижні, вантажні мішки або рейки. В якості альтернативи припасування формою часто використовується примусова посадка. Кріпильні ремені та протиковзкі килимки забезпечують додатковий захист від ковзання. Крім того, вантажні майданчики завжди повинні бути чистими, оскільки бруд знижує опір тертя і таким чином збільшує ризик послизнутися. Крім того, необхідно дотримуватися мінімальних і максимальних навантажень на осі, вказаних для фіксації вантажу відповідної вантажівки — дуже важкі навантаження повинні бути рівномірно розподілені по всіх осях.
- Транспортер: До вантажних автомобілів, фургонів та інших транспортних засобів застосовуються ті ж принципи кріплення вантажу, що й до вантажних автомобілів. В іншому випадку StVO не дає жодних точних специфікацій. Якщо кабіна водія та комора не відокремлені одна від одної, рекомендується використовувати перегородку для захисту пасажирів від потенційних небезпек. Наприклад, вантаж може ослабнути, незважаючи на те, що він закріплений, і полетіти вперед. Для забезпечення максимальної стійкості автомобіля надзвичайно важкі вантажі мають бути рівномірно розподілені по складському приміщенню, щоб не перевантажувати окремі осі.
- Автомобіль: При транспортуванні в автомобілі також необхідно бути обережними, щоб не перевантажувати автомобіль. Важкий багаж чи товари падають, легші зверху. Може знадобитися обмежити його, щоб не було небезпеки при гальмуванні. Навантаження не повинно завдавати шкоди водієві. Багажники на даху забезпечують додатковий простір. Постійно закріплене зчеплення також важливе для причепів. Також рекомендується регулярно перевіряти шини, оскільки гума може стати крихкою після тривалого простою.
Хто контролює кріплення вантажу
На додаток до матеріальних запобіжних заходів, ще один фактор має істотний вплив на те, наскільки хороше кріплення вантажу в кінцевому підсумку: людина. Як відправники вантажів, так і водії повинні бути добре навчені і регулярно - кожні 5 років проходити курси підвищення кваліфікації. В принципі, вантажовідправник несе відповідальність за забезпечення належного кріплення вантажу. Водій повинен перевірити це перед початком поїздки та може відмовитись від поїздки. У разі небезпечних вантажів потрібен додатковий співробітник із небезпечних вантажів для розробки відповідного плану навантаження для відповідного транспортного засобу.
У разі пошкодження юридична відповідальність ґрунтується на положеннях Комерційного кодексу (HGB). Індивідуальні договірні угоди можуть відрізнятиметься від цього. Крім того, VDI 2700 використовується як основа в судовій практиці.