Технології майбутнього в складській та транспортній логістиці

Схоже, що робота на складі та технології майбутнього в складській та транспортній логістиці  буде нагадувати сюжети фантастичних фільмів — і це не думка футурологів і не фантазії любителів гаджетів. Вже сьогодні великі західні компанії вкладають величезні кошти в інновації, що забезпечують більш зручне, точне і безпечне виконання всіх операцій. Ці технології майбутнього в логістиці тестуються вже сьогодні і, можливо, через 5-10 років отримають широке поширення в логістичних центрах і хабах.

Роботизація складів та технології майбутнього в логістиці

У грудні 2019 року компанія DB Schenker повідомила, що в рамках пілотного проекту в своєму розподільчому центрі в Лейпцигу тестує роботизований склад. Цей проект не передбачає модернізації всього обладнання, а просто додає в роботу складу машини з штучним інтелектом, які роблять менше помилок, ніж людина, і відмінно переносять великі навантаження. Поки що ця технологія дуже дорога, але її планують впровадити вже протягом двох років, в тому числі, можливо, і на російських складах компанії. Роботи оснащені системою візуального сприйняття, завдяки якій можуть вільно пересуватися по складу, маневруючи між людьми і устаткуванням, забезпечуючи тим самим повну безпеку навігації для себе і оточуючих.

Як заявили в компанії, роботи є гнучким рішенням для автоматизації логістичних процесів на існуючих складах, оскільки дозволяють підвищити продуктивність без необхідності перебудовувати підприємства. Тому автономні пристрої випробовуються для автоматизації та прискорення рутинних операцій при комплектації поштових замовлень. Вивільнені співробітники компанії можуть займатися більш складними завданнями.

У компанії розповіли, що автономні логістичні роботи Gideon Brothers орієнтуються в просторі за допомогою стереоскопічних камер. Використовуючи штучний інтелект, вони створюють і зберігають карту навколишнього простору. При цьому дані машини здатні переміщати вантажі масою до 800 кг і мають систему швидкої заміни акумулятора, яка істотно скорочує час простою. «Наші машини сприймають світ так само, як і ми, — обробляючи візуальні дані і розуміючи, що їх оточує … Це технологічний стрибок. Машини з автоматичним приводом, що працюють на основі бачення і штучного інтелекту, досягнуть успіху там, де раніше не працювали технології, — вони стануть повсюдними в промислових умовах », — каже Матія Копич, генеральний директор і співзасновник Gideon Brothers.

Всього через кілька тижнів після старту пілотний проект був розширений за рахунок численних пунктів навантаження і розвантаження. Про високої гнучкості системи свідчить уже той факт, що розширення і регулярна точна настройка співробітниками DB Schenker виконуються на місці. Тільки за перший місяць використання кожен з роботів за тиждень долав відстань близько 26 км. Більш детальні результати пілотного проекту будуть представлені і детально оцінені після завершення.

Використання Google Glass, безпілотників і інших допоміжних пристроїв

Як тільки Google Glass з’явилися на ринку, багато користувачів були в захваті від них. Однак дуже скоро цей ажіотаж дещо вщух, і у девайса залишилося всього кілька способів застосування. Зокрема, розумні окуляри використовують для зйомки відео під час руху або установки маршруту до пункту призначення. Навіть відомий блогер Роберт Скобл, що професійно займається новими технологіями, заявив, що окуляри його більше не цікавлять.

Проте, сьогодні багато міжнародних логістичні компанії використовують пристрої на кшталт Google Glass для свого складського персоналу. Так, співробітники голландської компанії Active Ants, що поставляє продукти в 50 різних магазинів роздрібної торгівлі, вирішили застосовувати розумні окуляри, які полегшують навігацію і залишають руки вільними для будь-яких маніпуляцій при комплектації замовлень для рітейлерів. Цікаво, що результати тижневого експерименту, в якому взяли участь два працівника складу Active Ants, виявилися вражаючими. Зокрема, вони показали, що використання Google Glass разом зі спеціальним додатком здатне скоротити кількість допущених помилок на 12% і одночасно збільшити швидкість відбору продукції на 15%. Погодьтеся, подібні показники можуть заощадити таким найбільшим торговельним компаніям, як Amazon, мільйони доларів.

«Зазвичай із середніх ярусів з Active Ants ходять всюди з інвентарним списком в спробах звірки найменувань товарів, місць доставки і кількості, — підкреслює керуючий компанії Жерен Деккер. — Тепер ця інформація відображається в Google Glass ». За словами Деккера, є чотири причини, за якими переносна пристрій змогло поліпшити якість роботи комплектовщиков. «Перша перевага полягає в тому, що тепер обидві руки комплектувальника вільні для роботи з товарами, розміщеними на полицях. Друге — черговий крок у світ безпаперової роботи: більше немає необхідності роздруковувати інвентарні списки, підписувати їх або підшивати. Третє і, напевно, головна перевага — час, заощаджений завдяки прямій відправці замовлень на Google Glass без необхідності друкувати їх. Четверте перевага полягає в скороченні кількості допущених помилок. З огляду на той факт, що замовлення відображаються на Google Glass один за іншим, їх практично неможливо переплутати або забути. Звичайні паперові інвентарні списки містять величезні переліки всіх замовлень, що збільшує ризики пропустити щось або переплутати ».

Жан Лайе (Jean Lahaye), ще один керівник Active Ants, вважає, що цей успіх — тільки початок, оскільки використовуваний додаток все ще дуже сира: «Зараз у нас є перша працююча версія, яка функціонує досить стабільно, але все-таки ми працюємо над поліпшенням. Нам належить використовувати зображення продуктів для якісного розпізнавання товару і скорочення кількості помилок ».

Крім того, погодьтеся, досвіду роботи двох співробітників протягом одного тижня недостатньо для того, щоб переконати весь світ у перевагах подібного застосування Glass.

Також в компанії UVL Robotics, наприклад, використовують дрони для контролю і перерахунку палет з товарами. Кілька дронів справляються з перерахунком 30-40 тис. Палет за 10-12 годин. Подібні технології вже зараз дозволяють використовувати час основного персоналу більш ефективно.

Цікавими виявилися і підсумки впровадження голосових систем управління в розподільних центрах (РЦ). Завдання технології — звільнити руки і очі операторів складу, тому ручні термінали замінила гарнітура з навушниками і мікрофоном, яка розпізнає мову. Тепер замість тексту на екрані терміналу співробітник отримує голосові повідомлення з покроковими вказівками щодо виконання завдання (наприклад, де взяти товар, в якій кількості і куди віднести зібраний замовлення) і також відповідає вголос. В результаті людина більше не відволікається на читання інформації, у нього звільнені руки і його увагу повністю сконцентрована на виконанні завдання.

Важливо і те, що, приймаючи інформацію на слух, персонал краще орієнтується в обстановці навколо. Це підвищує безпеку роботи в складній топології складу і при великій кількості об’єктів, що рухаються навколо.

Такими технологіями вже користується X5 Retail Group і «Магніт» — співробітники складів носять гарнітуру, яка розпізнає їх голоси і голосовими підказками допомагає швидше орієнтуватися в просторі. За підсумками тестового періоду на п’яти РЦ «Магніту» продуктивність персоналу зросла на 11%. І ритейлер планує перевести 38 РЦ на нову систему вже до кінця другого кварталу 2020 р

Технологію pick-by-voice на РЦ «Магніту» впровадила компанія «АйВойс». Кожен співробітник отримує індивідуальну гарнітуру, яка адаптується під його голос. Якщо система не розпізнала сказане, вона попросить повторити. При цьому, якщо у людини є дефект мови або акцент, технологія навчиться і побудує модель голосу цього співробітника, щоб в подальшому розпізнавати без помилок. Сьогодні на п’яти РЦ з новою системою вже працюють більше 200 чоловік. Після впровадження технології кожен РЦ переведе 45% штату на голосове управління.

Екзоскелети для працівників складу

Не секрет, що робота на складі — далеко не найлегша. Основне навантаження лягає на спину і ноги співробітника. Багато компаній вже тестують екзоскелети, які допомагають персоналу робити більше і втомлюватися менше. Екзоскелети, відомі також як роботи-помічники або зовнішні скелети — це електромеханічні підтримують пристрої, які надягають на тіло людини. Вони призначені для поповнення втрачених функцій або частин тіла, збільшення м’язової сили людини і розширення його фізичних можливостей за рахунок зовнішнього каркаса з виконуючими механічними / гідравлічними органами. Крім виконання робіт на ергономічно спроектованих верстатах автоматичної лінії, роботи-помічники також можуть бути задіяні на складах. Їх використовують при здійсненні вантажно-розвантажувальних робіт, якщо співробітникам необхідно піднімати і переміщати важкі предмети. Зокрема, застосування таких пристроїв допомагає обмежити навантаження на поперековий відділ хребта і м’язи спини складського службовця. Перенапруження в цих частинах тіла найчастіше призводить до хвороб і втрати працездатності персоналу.

Технології майбутнього в складській та транспортній логістиці

У вересні минулого року німецький офіс DB Schenker успішно завершив тестування пристроїв на території декількох складських комплексів. У доступному для огляду майбутньому пристрої можуть почати використовуватися в російських підрозділах компанії. Метою пілотного проекту була спроба розподілу по складських приміщеннях упаковок вагою до 15 кг. Співробітники в екзоскелет брали з полиць вантаж і переміщали його на палети. В експерименті взяли участь близько 20 аспірантів з різних факультетів Технічного університету Дортмунда.

«Таким чином компанія намагається полегшити працю тим співробітникам, які в ході робочого процесу змушені стикатися з серйозними фізичними навантаженнями. DB Schenker піклується про збереження і підтримці працездатності персоналу і намагається використовувати для цього найсучасніші технології, оскільки ми розуміємо, що людський капітал — головна цінність компанії, — зазначив генеральний директор АТ «Шенкер» Айварс Тауріньш. За його словами, найближчим часом фахівцям DB Schenker належить детально проаналізувати результати експериментів і прийняти рішення про те, чи буде застосування роботів включено в план оптимізації бізнес-процесів компанії.

«Ми постійно впроваджуємо в роботу сучасні технології і намагаємося зробити наші складські процеси більш ефективними і продуктивними. Впровадження повністю роботизованих процесів можливо в частині стандартизованих, однотипних і повторюваних складських операцій, що дозволяє зменшити вплив людського фактора. Однак в логістиці є області, де роботи не можуть скласти конкуренцію людині. Наприклад, розпакування «складних» вантажів. Це технічно складний і не однотипний процес, який вимагає участі співробітників складу. В цьому випадку екзоскелет є відмінним рішенням, тому що його застосування дозволить доповнити моторику людини силою машини », — зазначає експерт.

Початок використання екзоскелетів при проведенні складських робіт поклав логістичний оператор Geodis. У дистриб’юторському центрі Венло в Нідерландах вантажники користуються зовнішніми екзоскелет для запобігання травм спини при підйомі важких предметів, повідомляє прес-служба компанії. Екзоскелети видають співробітникам, задіяним в процесі збору та упаковки, і тим, кому протягом робочої зміни доводиться піднімати і переносити вантажі. Використовувані пристрої відносяться до пасивного типу, які за рахунок пружинного механізму забезпечують підтримку спини під час нахилу і підйому важких предметів, але не коригують руху. За твердженням Сьерса ван Енкеворта, менеджера Geodis з логістики, що застосовується на складі в Венло модель екзоскелета дозволяє знизити навантаження на спину на 40%. На даний момент екзоскелет користуються три співробітника, яким за робочу зміну доводиться переносити більше 4000 кг вантажів.

Відзначимо, що найбільш значущих результатів в розробці активних екзоскелетів домоглися такі країни, як США, Японія та Ізраїль. Також подібні дослідження здійснюються в Росії і Південної Кореї.

Корпоративний блокчейн для відстеження вантажів та технології майбутнього в логістиці

Блокчейн-технології — це не тільки хайп, але і користь. Якщо відволіктися від токенов і криптовалюта, то блокчейн-технологія вже успішно використовується в логістиці для більш швидкого і точного обліку всіх операцій.

У типовому сценарії доставки бере участь близько 15 сторін: вантажовідправники і вантажоодержувачі, 3PL-оператор (організація, яка надає комплексні послуги в області логістики для клієнтів), перевізники, державні служби, банки, страховики та інші. При організації доставки однієї партії товару вони обмінюються більш ніж 200 паперовими повідомленнями: POD (від англ. Рroof of delivery — підтвердження доставки), рахунки-фактури, BOL (bill of lading, коносамент — документ, що підтверджує право власності на вантаж). Вартість обслуговування цієї паперової роботи становить $ 300, або 10-15% від вартості транспортування.

Експерти прогнозують, що технологія блокчейна дозволить міжнародній торгівлі економити до $ 50 млрд в рік на логістиці в найближчому майбутньому і до $ 500 млрд при достатньому розвитку технології. Це стане можливим завдяки смарт-контрактами. Крім цього, розподільний реєстр зменшить кількість помилок в документах, скоротить терміни доставки товарів і дозволить виявляти шахрайство …

Міжнародні контейнерні перевезення — це одна з найбільш забюрократизованих галузей в сучасній економіці, так як в процесі доставки бере участь безліч країн, державних структур і компаній, в кожній з яких свої правила роботи з документами і системи обліку. Для прикладу, доставка рефрижераторних вантажів в Європу зі Східної Африки вимагає штампів і дозволів приблизно від 30 людей і організацій, які повинні взаємодіяти один з одним більш ніж в 200 випадках. Сукупні витрати на обробку документів при такій логістиці оцінюються в межах від 15 до 50% від вартості фізичного транспорту. Згідно з оцінкою Всесвітнього економічного форуму, зниження бюрократичних бар’єрів для торгівлі в логістиці та ланцюжках поставок збільшить обсяг світового ВВП на 5%, глобальної торгівлі — на 15%. При цьому, на думку фахівців, блокчейн — єдина технологія, яка може прибрати ці бар’єри.

Количество компаний, которые уже реализовали проекты по блокчейну, пока не очень велико. Известно, что компании Maersk и IBM объединились с целью создания глобальной системы для оцифровки торговых операций и контроля грузоперевозок. Их система позволит каждому заинтересованному лицу следить за движением товаров по цепочке поставок, дабы понимать, что с контейнером и где он находится в реальном времени. Платформа Maersk/IBM станет узлом, который свяжет всех заинтересованных лиц и даст им полную информацию о контейнере, грузе и состоянии документов. Заинтересованные стороны также могут видеть статус таможенных документов, просматривать коносаменты и другие сведения. Технология блокчейна обеспечит безопасный обмен информацией и хранилище для документации, защищенное от несанкционированного вмешательства.

ZIM — найбільша вантажна судноплавна компанія в Ізраїлі — провела тестування оцифровки коносамента. Це ключовий документ в логістиці, оскільки він діє як квитанція і контракт на відвантажуються товари, де прописані всі необхідні дані: опис вантажу, кількість і місце призначення, а також те, як товар повинен перевозитися, оброблятися і оплачуватися. Під час випробування контейнери без проблем доставили з Китаю до Канади. ZIM і пілотні учасники експерименту успішно видавали, передавали і отримували оригінальні електронні документи через децентралізовану мережу. Консалтингова компанія Accenture також розробляє систему на основі блокчейна для заміни традиційного коносамента і консолідованого джерела «істини» для всіх зацікавлених сторін ланцюжка поставок.

В цілому зараз на стадії розробки і тестування MVP (від англ. Minimum viable product — мінімально життєздатний продукт) знаходиться 100-200 пілотних проектів з впровадження блокчейна в логістиці. Інформації по ним вкрай мало. Компанії поки набирають критичну масу даних, щоб зробити висновки про результативність цієї технології.

Подпишись на  >>> YouTube <<< канал и получи скидку! 

Контакты
+38 (067) 401-27-79
+38 (099) 505-95-52
info@viskom.com.ua
02232, Украина, Киев
ул. Николая Закревского 42 А
Понедельник - Пятница: 9:00 - 17:00